나의 이야기

‘나는 독일의 위선을 고발한다.’ .일본어 영어 번역추가

닥터 양 2019. 7. 29. 01:02

나는 독일의 위선을 고발한다.’

      

에밀졸라 나는 고발한다.’

  제가 고발한 사람들에 관한 한, 저는 그들을 알지도 못하며, 단 한 번 만난 적도 없으며, 그들에 대해 원한이나 증오를 품고 있지도 않습니다. 그들은 제게 사회악의 표본일 뿐입니다. 그리고 오는 저의 행위는 진실과 정의의 폭발을 앞당기기 위한 혁명적 수단일 뿐입니다.

  저는 그토록 큰 고통을 겪은 인류, 바야흐로 행복 추구의 권리를 지닌 인류의 이름으로 오직 하나의 열정, 즉 진실의 빛에 대한 열정을 간직하고 있을 뿐입니다. 저의 불타는 항의는 저의 영혼의 외침일 뿐입니다. 부디 저를 중죄 재판소로 소환하여 푸른 하늘 아래에서 조사하시기 바랍니다!

http://blog.naver.com/PostView.nhn?blogId=hansol4755&logNo=221560419688

 

한국의 우익들은 왜 일본의 식민지 지배를 합리화시켜주는 걸까?

식민지 지배가 불법입니까?”

식민지 지배가 불법이라는 이야기는 없습니다

그런데 왜 일본의 식민지 지배가 불법이라고 하는 거죠? 말이 안 되지 않습니까?”

그렇습니다

  언듯 들으면 일본의 우익들이 하는 이야기일 것 같지만 놀랍게도 한국의 우익들의 이야기이다. ‘도대체 당신들은 어느 나라 국민인가?’라고 묻고 싶은 심정이 들만한 대화가 아닌가? 아무리 좌파정부가 밉다고 해도 자기 나라를 식민지 지배한 사실을 이렇게까지 합리화시키다니 참으로 이해하가 어려운 일이 아닐 수 없다.

  하지만 무조건 비난할 일도 아니다. 그들이 생각하는 것은 이른바 현실정치이다. 식민지 지배가 불법이 아니라고 판단하는 국제사회에서 식민지 지배를 불법이라고 외쳐 봐야 아무 소용이 없으니 그런 식의 주장은 하지 않는 게 보다 현실적인 생각이라고 믿기 때문에 나온 대화일 것이다. 그들 나름대로는 매우 합리적인 인식이며 객관적으로 봐서도 어느 정도 설득력있는 주장이라 할 수 있다.

  현재 국제사회는 식민지 지배와 전쟁에 대한 이중적인 사고를 갖고 있다. 전쟁에 대하여 전범국가에 대하여 엄격하게 책임을 묻고 있다. 물론 합법화된 전쟁도 있다. 대표적인 것이 1990-91년의 걸프전쟁이다. 아담 후세인의 쿠웨이트 침공을 국제사회는 맹비난했고 이를 제재하기 위한 걸프전쟁은 미소 양대국의 합의와 국제사회의 협조하에 원만히(?)진행되었고 그 목적도 이루었다.

  하지만 국제사회는 제2차 세계대전을 비롯하여 이른바 불법적인(?)이라고 판단된 전쟁에 대하여 철저히 단죄하여 왔다. 물론 이러한 단죄가 과연 정당하고 객관적인 것이지는 쉽게 말하기 어렵다. 그것은 승자에 의한 패자에 대한 일방적 심판이라는 측면이 있기 때문이다. 국내와는 달리 객관적으로 심판을 내릴 조직이 사실상 없고 있다 하더라도 공정함에 대한 의구심이 매우 크다. 그러한 심판의 대부분 강대국의 이해에 휘둘리는 있는 것이다.

  미국은 베트남전쟁에 참가하여 전쟁을 주도했지만 그 책임을 추궁당한 적이 없다. 고엽제-정글의 풀잎을 마르게 하여 전투하기 좋은 환경을 만드는 약품. 이로 인해 병사들도 질병에 시달리는 등의 피해를 입음-를 살포한 것은 독일이 독가스를 사용한 것과 유사한 전쟁범죄이지만. 물론 국내외 여론의 비난을 받기는 했지만 존슨 대통령을 비롯한 미국의 참전책임자들이 전범으로 처벌받지는 않았다. 반면 유고의 대통령 밀로세비치는 전범으로 체포되어 감옥에서 사망하는 운명을 맞이했다. 가장 대표적인 전범 처벌은 말할 것도 없이 독일과 일본의 전범에 대한 것이다.

  하지만 식민지 지배 그 자체로 처벌된 사례는 알려지지 않았다. 1차 세계대전 후 민족자결주의가 미국 대통령 윌슨에 의해 주장되었지만 결국은 패전국의 식민지를 재분배하는 것으로 매듭지었졌다. 2차 세계대전 후에도 식민지지배를 종식시킨 시도는 없었고 다만 패전국 일본의 식민지가 일종의 처벌의 형식으로 해방되었을 뿐이다. 영국과 프랑스를 위시한 식민지지배국들은 전후 자신들의 지배를 이어가려고 했지만 일단 전쟁으로 자유를 어느 정도 누린 식민지국가들의 저항으로 무산되었고 결국엔 식민지지배체제는 사실상 종식되었다.

  식민지 지배체제에 대하여 국제사회는 사실상 면죄부를 주고 있는 것이 현실이다. 위의 대화는 그러한 점을 반영한 것이라 할 수 있다. 뿐 만 아니라 구식민지지배국가들은 식민지지배에 대한 일체의 배상이나 사죄도 하지 않았고 지금도 그렇다. 다만 특정한 사건에 대한 상대국의 문제 제기에 의해 다소의 배상이 이루어진 정도이다. 그런 점에서 본다면 일본은 한국에 대하여 청구권협정으로 비록 배상은 아니지만 금전적인 책임을 진 셈이니 예외적이라 할 수 있다. 일본이 자신들의 책임이 끝났다고 주장하는 근거는 여기에 있음을 우리는 잘 알고 있다.

  일본이 억울해하는 점이 바로 이것이다. 영국에게 식민지가 된 것을 영광으로 알아라한 대처 전 영국수상의 망언은 일본의 각료나 정치가들의 망언만큼 비난받지 않았다. 하지만 자신들은 그런 망언을 늘어놓은 인사들에 대하여 최소한 조치를 해 온 것이 사실이다. 위안부 합의로 지불된 10 억엔도 자신들로서는 최선을 다 한 것이다. 그런데도 왜 자신들은 계속 비난을 들어야 하는가 라 고. 현재의 국제사회와 질서를 생각하면 그들이 억울해하는 것도 일리가 있다고 여겨진다.

  물론 한국의 우익들이 단지 이러한 이유만으로 일본을 합리화시키고 있다고 믿는 사람은 적을 것이다. 그들은 울고 싶은데 빰 때려준 격이라 하겠다. 좌파정권만 무너뜨리면 무슨 짓이라도 할 기세인 그들에게 일본의 경제제재는 천군만마와 같은 것이 아니겠는가? 일종의 원군이라 하겠다. 따라서 국제질서나 국제법 운운은 자신들의 매국 행위에 대한 합리화에 불과할 수 있다. 물론 모두가 그렇다고 할 수는 없으나 그들은 미필적 고의에 의해 매국행위를 하고 있다는 생각이 든다.

2. 독일, 그들은 회심한 사도 바울인가?

  독일은 여러모로 볼 때 일본과 떼놓고 생각할 수 없는 나라이다. 일본은 독일에게 근대학문을 배웠고 독일 헌법에서 메이지 헌법의 모델을 찾았으며 제2차 세계대전 때는 동맹국이기도 했으며 전후에는 패전국으로서 전범재판과 피점령과 개혁을 경험한 동병상련의 처지에 있었다. 아울러 전후에 패전의 아픔을 극복하고 라인강의 기적유례없는 고도성장을 이루어 세계의 주목을 받은 점도 같다 하겠다.

  하지만 독일과 일본에 대한 오늘날의 평가는 상당히 대조적이다. 경제면에서 봐도 독일이 국제사회에서 비난을 받은 적은 거의 없으나 일본은 이코노믹 애니멀이라든지 일본주식회사등등 갖가지 비난에 직면해야 했다. 아울러 독일은 전쟁에 대한 책임을 다하고자 노력하여 오늘날 유럽의 실질적 리더로서의 지위를 획득하였지만 일본은 아직도 동아시아국가들의 신뢰를 받지 못할 정도로 자신들의 과오에 대한 성의 있는 태도를 보이지 않았다는 평가를 받고 있다. 회심한 독일’ ‘회심하지 못한 일본이라고 해야 할 것이다.

  그렇다면 독일은 진정 회심한 것이라 할 수 있을까? 기독교 성경에는 바울이라는 인물의 회심이 기록되어 있다. 그는 기독교도를 핍박하는 자였으나 다메섹으로 가는 도중에 예수의 환상을 만나 기독교도로 회심하여 기독교 역사를 획기적으로 전환 시킨 인물로 평가받고 있다. 독일 역시 두 번의 대전을 일으킨 전범의 모습에서 자신의 과오를 반성하고 이에 대한 책임을 성실히 수행하여 유럽의 번영에 기여하는 선한 모습을 보인 회심자로 여겨지고 있다. ‘코페르니쿠스적인 변화라 하겠다.

  하지만 독일의 회심은 사실 부분적인 것이었다. 그들은 제1차 대전 이전에 갖고 있던 식민지에 대한 사죄나 배상을 하지 않았다. 물론 독일의 식민지 지배의 역사는 매우 짧았고 따라서 그들의 식민지에 대한 죄악도 그리 크지 않았다는 변명을 할 수도 있지만 어쩼든 결과적으로 그들은 식민지문제에 대하여는 여타의 나라들과 같은 태도를 취해왔다. 말하자면 엄밀히 말하면 독일의 회심은 서양 열강과 유대인에 한정된 것이라 하겠다.

  그것은 패전국으로서 국가 존망의 기로에서 취해진 부득이 한 선택이었음이 명백하다. 이미 제1차 대전의 패배로 가혹한 보복을 당한 독일로서는 납작 엎드려 승전국의 관용을 바랄 수 밖에 없었던 것이다. 물론 그것이 그들의 사상과 이념 속에 자리 잡아 진실로 사죄의 마음을 가지게 되었다고 해도 마찬가지이다. 이것은 매우 현명한 태도였음이 오늘날 여실히 증명되고 있다.

  독일의 회심은 어디까지나 전쟁과 그에 수반된 책임에 한정된 것이었고 또한 전략적 선택이었다는 점이다. 식민지 지배와 결합 되어 있는 일본과의 기계적 비교는 엄밀히 말하면 공정하지 못하다 하겠다. 게다가 일본의 주변국들은 한동안 약소국이었기에 일본으로서는 독일처럼 전략적 선택을 할 동기를 갖고 있지 않았다. 그럼에도 불구하고 동남아시아 동아시아 국가들에 대한 일본의 태도는 최악이라 평가할 수는 없다. 비록 사죄를 동반하지 않았더라 하더라도 금전적인 책임을 지었고 형식적이나마 사죄를 한 것도 사실이기 때문이다.

  독일에 대한 높은 평가 뒤에는 서양 열강의 이중적 기준이 큰 공헌(?)을 한 셈이다. 일종의 공범자 동맹에 의한 조작된 평가라 할 수 있다. 우리한테 한 짓은 용서할 수 없으나 밖에 한짓은 상관 없다는 것이 이 공범자 동맹의 주장이다. 오늘날까지 그들이 세상의 주도권을 잡고 있으니 마치 국제표준처럼 통하고 있고 우리같이 식민지 지배를 받았던 나라들조차 그것을 금과옥조처럼 여기거나 최소한 인정하는 것이 현실이다. 일본속담에는 빨간 신호등이어도 모두가 건너면 두렵지 않다는 것이 있지만 이는 일본만의 이야기는 아닌 것이다.

3. 법이란 결국 사람이 만드는 것이다.

  제2차 대전 후에 전범이나 전쟁범죄를 처벌한 근거는 무엇인가? 1차 대전 후 전범이나 전범이나 전쟁범죄자들이 처벌된 적은 없다. 독일의 황제 빌헬름 2세는 국내의 반란으로 망명을 했을 뿐이며 오스트리아의 황제 카를 1세 역시 자진 퇴위한다. 2차 대전이 일어났을 때도 전범이나 전쟁범죄를 처벌할 국제법은 존재하지 않았으니 이들에 대한 처벌은 사후에 만들어진 법에 의해 이루어진 셈이다. 이는 일반적으로 허용되지 않는 소급입법이라 하겠다.

  일본의 전범 재판에서 유일하게 무죄판결을 내린 인도인 판사가 있다. 그는 전범재판이 승전국에 의한 복수에 불과하다고 하여 무죄판결을 내렸는데 아마 소급입법이라는 점도 감안했을 것 같다. 전쟁에 이르는 과정 그리고 전쟁의 수행과정에서 범죄적인 행위를 한 것은 일본만은 아니며 승전국에도 일정한 책임이 있을 것인데 이에 대하여는 전혀 책임을 묻지 않았다는 점에서 이것은 나름대로 타당한 주장이라 할 수 있다. 싸움이 일방적인 잘못으로 일어나는 경우는 드물지 않겠는가? 이는 아마도 식민지지배라는 문제와 불가분적인 주장일 것이다. 하지만 그의 주장은 받아들여지지 않았다. 결국 누군가 책임을 져야 한다면 그것은 패자여야 하기 때문이다.

  독일과 일본에 대한 전범재판은 서양 열강이 근대역사에서 저지른 모든 죄에 대한 일종의 면죄부가 된 셈이다. 그들은 죄인에서 정의의 사도로 둔갑하였다. 근대사의 모든 죄악은 독일과 일본이 지고 갔고 이로서 식민지 지배에 대한 책임은 잊혀진 것이다. 오늘날까지 식민지지배는 불법이 아니라는 주장의 명분과 알리바이는 이렇게 해서 만들어졌다.

  하지만 우리는 이들의 전범재판의 논리를 역이용하여 그들의 죄악을 법정에 세울 수 있을 것이다. 전범재판의 근거는 인류에 대한 죄악에 대한 심판이 법적인 원칙보다 중요하다는 것이 아닌가? 그렇다면 전쟁범죄보다 더 큰 식민지지배에 대하여도 얼마든지 우리는 소급입법을 만들 수 있는 것이다.

  전쟁은 상호작용이지만 식민지 지배는 일방적인 가해이다. 유대인 600만을 살해한 것과 다를 바가 없는 엄연한 반인류적인 행위인 것이다. 유대인을 가스실에 넣어 죽인 것이 범죄인데 하물며 한 민족을 통째로 집어삼켜 수 십 년 이상 학대하고 착취한 것이 범죄가 아니라며 무엇인 반인류적인 범죄란 말인가? 사람을 잡아 바로 죽인 것과 수 십 년간 감금하고 학대하다 죽인 것이 본질적으로 다른 것은 아닐 것이다.

  국제법? 그건 신이 내린 법은 아니다. 인간이 만든 인위적 장치에 불과하다. 인류 역사에서 법은 수도 없이 바뀌었다. 왕이 절대적이라는 법이 하루 아침에 왕도 법을 따라야 한다는 법으로 바뀐 역사는 무수히 많다. 그러한 혁명은 대부분 불법으로 이루어졌지만 훗날 그것은 합법화되었다. ‘이기면 관군 지면 역적이라는 일본 속담은 그런 점에서 보편적이다.(일본은 결코 특수한 나라가 아니라는 증거이기도 하다)혁명은 아니더라도 사회의 변화에 맞춰 법은 끊임없이 변화하고 고쳐진다. 2차 대전의 전범재판 반인류범죄에 대한 시효없는 처벌 역시 이러한 근거로 가능했던 것이다.

  식민지 지배의 불법화도 따라서 얼마든지 가능하다. “국제사회는 강자에 의해 지배된다는 논리로 식민지 지배의 합법화를 수용할 근거는 어디에도 없는 것이다. 그런데 왜 우리 스스로 이러한 터무니 없는 주장을 수용하고 이를 실현하는데 일조를 하려고 하는지 이해하기 어렵다. 일종의 세뇌된 상태라고 밖에 볼 수 없다. 강자에게 유리할 때는 법 불리하면 현실주의를 오가는 이중적 잣대는 버려져야 할 구시대의 유물이다.

4. 인류의 미래를 위해 우리가 해야 할 과제

  기독교 성경에는 아브라함이라는 인물이 자신의 조카 롯을 구출하는 장면이 나온다. 그는 경찰이나 군대를 불러 그것을 이루지 않았다. 그가 택한 방법은 자신의 힘을 사용하는 것이었다. 300명이라는 수하의 사람들을 동원해 아브라함은 조카인 롯을 구출해 내고 아울러 약탈된 물건들도 모두 찾아온다. 아무나 할 수 있는 방법은 아닐 것이다.

  그로부터 천년 가까이 지난 어느 날 이번엔 강간치사를 당한 한 여인의 복수이야기가 나온다. 어느 노인이 자기 첩을 데리고 어느 마을에 들어와 하룻밤의 숙소를 구하였고 주인은 허락한다. 그런데 그날 밤 마을의 불량배들이 그 집에 몰려와 노인의 첩을 요구한다. 물론 성적인 능욕을 통해 즐거움을 얻겠다는 것이다. 외부인이니 마음대로 해도 된다는 것이 그들의 생각인데 이는 보편적인 것이었을 가능성이 크다. 결국 그들은 그녀를 밤새도록 능욕하였고 아침에 되어 노인이 깨웠을 때는 이미 그녀는 숨져 있었다.

  그다음에 이에 대한 징벌이 가해진다. 노인은 그녀의 시체를 토막내어 이스라엘의 11부족에게 보내어 억울함을 호소한다. 그러자 11 부족은 이 사건을 일으킨 베냐민 부족에게 책임을 추궁하지만 베냐민 부족은 이를 거부하고 도리어 전쟁을 선포한다. 이에 11부족과 베냐민 부족의 내전이 일어났고 결과 베냐민 부족은 거의 멸절 직전까지 갔다. 그러자 이러다 우리 동족이 멸한다는 위기의식이 생겨 징벌은 멈추게 되었다.

  이 두 가지 일화의 차이는 무엇일까? 전자는 스스로의 힘으로 구원을 했지만 후자는 다른 사람들의 도움을 받아 상대를 응징한 것이라는 점이다. 이는 바로 도덕과 질서가 어느 정도 확립된 것을 전제로 한다. 인류의 진보를 의미한다. 이를 뒷 받침 해 주는 것이 이스라엘민족의 이집트 탈출과정에서 신에게 받았다는 율법이다. 거기에는 살인한 자 강간한 자에 대한 사형을 명시하고 있다. 이스라엘 부족들은 그 율법을 준수한 것이다. 아브라함 시대에는 그러한 율법이 없었기에 자구책 만이 유일한 해결책이었고.

  예수가 나타난 시대에 이르면 이러한 율법은 확고하게 사회를 지배하고 있었다. 예수는 어느 여인을 죽음의 위기에서 구한다. 간음죄로 돌로 사형당할 여자를 위해 너희 중에 죄가 없는 자가 돌을 먼저 던져라고 하자 그녀를 죽이려던 무리가 흩어졌다고 하는 기록이 있다. 사실 여부는 떠나서 죄를 지으면 응분의 처벌을 받는 것이 당연시 되었음을 의미한다. 더 이상 자구책은 중요한 해결 수단이 아니게 된 것이다. 예수는 이러한 경향을 더 확실하게 하기 위해 원수를 사랑하라고 했다. 무분별한 복수나 사적인 처형을 막기 위한 가르침이 아닐까? 사실

예수가 비판한 눈에는 눈 이에는 이라는 복수허가법도 과도한 복수를 규제하기 위한 법률이었다는 분석도 있다. 만일 누군가에게 눈을 멀게 되었다면 그와 그의 일족이 상대에게 눈만 멀게 할 것 같지는 않을 것이 아니겠는가?

  인류는 이렇게 법과 질서를 통해 악에 대한 처벌과 예방에 힘써 왔다. 약자는 물론이지만 강자조차 법과 질서없이 살아가는 것은 결코 안전 하지 않음을 깨달았기 때문이다. 사회의 안전이 없이 권력의 안정도 없음을 안 위정자들의 판단도 작용하였을 것이다. 오늘날의 법치 사회는 이렇게 해서 만들어진 인류의 유산인 것이다. 유시민이 법치란 법을 지키라는 것이 아니라 그런 의미도 있지만- 법에 따라 다스리라는 의미이다라고 한 말은 법에 의해 다스릴 때 모든 사람들이 안심하고 살아갈 수 있음을 의미한 것이리라.

  국제사회라고 다르지는 않다. 알렉산더가 페르시아를 정복할 때 징기스칸이 세계를 정복할 때 만국공법은 존재하지 않았다. 19세기 제국주의 시대에 만국공법은 존재하였지만 힘의 기반이 없으면 보호받기 어려웠다. 하지만 그렇다고 무용지물은 아니었다. 약하디 약한 우리나라가 그래도 수 십 년간 버틸 수 있었던 것은 만국공법의 덕도 무시하기 어렵다. 아무리 약한 나라라도 무조건 정복하기는 껄끄러워졌기 때문이며 이를 힘의 균형이 뒷받침한 것이다.

  제2차 대전 후의 전범재판 반인류행위 처벌은 바로 그러한 흐름의 연장에서 가능했을 것이다. 이후 전쟁은 강대국이 자유롭게 할 수 있는 행위가 아니게 되었다. 미국이 걸프전쟁을 치룰 때 그리고 아프카니스탄과 이라크를 침공할 때도 그들은 자신들의 명분을 지지 받기 위해 엄청난 노력을 들여야 했다. 눈에 가시 같은 이란에게 전쟁을 할 수 없는 것도 명분이 없기 때문일 것이다.

  이렇듯 인류는 강자에 의한 약자의 지배와 착취를 허용하지 않는 방향으로 꾸준히 진보를 거듭하여 왔다. 더 이상 국제사회도 국내사회도 강자의 논리로만 움직이지는 않는다. “국제사회는 힘의 논리로 움직인다고 주장하는 사람들에게 묻고 싶다. 19세기 제국주의시대와 지금을 비교할 때 그 차이를 볼 수 있는가?“라 고. 물론 그 차이는 확연하다. 2차 대전 이후 70여년 이상이 흘렀지만 더 이상 커다란 전쟁이 일어나지 않았던 것은 단지 핵무기의 전쟁억지력 때문만은 아닐 것이다. 교묘해진 신제국주의신식민주의가 존재한다고 해도 세상이 진보의 길을 걷고 있다는 것은 엄연한 사실이다.

  우리는 이러한 진보의 길을 완성시켜야 한다는 과제를 수행해야 할 것이다. 자유민주주의를 통해 힘없는 사람들을 착취하는 행위가 용납되지 않아야 하고 국제질서의 확립을 통해 강대국의 횡포가 더 이상 합리화되지 않도록 해야 한다. 불가능하다고? 우리가 지금까지 걸어온 길을 생각해 보면 답은 이미 나와 있다. 우리는 지금까지 수 많은 고난을 극복하고 오늘에 이르렀다. 그것이 미래의 진보에 대한 우리의 자신을 뒷받침 할 것이다.

다면 일본의 뻔뻔스러움은 근거를 잃어버리게 될 것이다.

  ”, 새로운 세상이 눈앞에 펼쳐지는구나. 힘으로 억누르는 시대가 가고, 도의가 이루어지는 시대가 오는구나. 지난 수천 년 갈고 닦으며 길러온 인도적 정신이 이제 새로운 문명의 밝아오는 빛을 인류 역사에 비추기 시작하는구나. 새봄이 온 세상에 다가와 모든 생명을 다시 살려 내는구나. 꽁꽁 언 얼음과 차디찬 눈보라에 숨 막혔던 한 시대가 가고, 부드러운 바람과 따뜻한 볕에 기운이 돋는 새 시대가 오는구나.

[네이버 지식백과] 3·1 독립선언서 (시사상식사전, pmg 지식엔진연구소)

5. 다시 일본을 생각한다.

  알베르 까뮈는 이렇게 말했다. 공화국 프랑스는 관용으로 세워지지 않았다. 오늘의 범죄자를 용서하는 것은 내일의 범죄자에게 용기를 주는 것이다. 프랑스의 국가인 라 마르세예즈에는 놈들의 피로 우리의 밭고랑을 적시자라는 가사가 있다. 프랑스는 백년에 걸친 피의 투쟁으로 공화국을 완성하였다. 프랑스의 똘레랑스(관용)은 그러한 과정을 거친 결과이기에 더욱 빛난 것이다. 뭐든지 규칙으로 정해 지켜야 직성이 풀리는 독일과 대조적이다. 관념이 아닌 경험이 낳은 유산 그것이 바로 똘레랑스인 것이다.

  나는 일본에 대하여 처음부터 똘레랑스의 자세로 대한 것이 잘못이었다. 일본은 그것을 받을 준비가 되어 있지 않다. 돌레랑스는 철저한 자기 반성과 사죄가 전제되는 것이기 때문이다. ”난 잘못한 거 없다고 주장하는 사람에게 관용이 무슨 의미가 있는가? 진심으로 죄를 깨닫고 뉘우치는 사람에게 관용은 빛나는 보석이 된다.

  기독교 성경에서 예수는 창녀와 세리가 먼저 천국에 간다고 선언하는 장면이 나온다. 창녀와 세리(세금징수인)은 그 시대에 대표적인 죄인이었다. 성적인 죄와 금전적인 죄는 어쩌면 인간의 가장 일반적인 죄를 상징하는 것일지 모른다. 그런 그들이 가장 먼저 천국에 가는 이유는 무엇일까? 바로 깨달음과 뉘우침이다. 이에 비하여 당시의 종교지도자들은 그것이 없었기에 용서받을 자격이 없는 것이다. 같은 부자라도 삭개오는 용서받고 부자관원은 용서받지 못했다. 그 차이는 하나 깨달음과 뉘우침이었다.

  관용보다 엄격함이 필요한 것은 일본만이 아니다. 바로 식민지 지배를 했던 모든 나라들에게도 마찬가지이다. 그들은 과거의 잘못을 뉘추치기는커녕 이를 합리화시키고 심지어 자신들의 영광된 역사라고 자부하는 뻔뻔스러움을 숨기지 않고 있다. 악의 카르텔이 약자들을 누르고 보편적 가치를 날조하며 국제사회를 지배하고 있는 것이다. 까뮈의 조국 프랑스도 예외는 아닐 것이다. 국내에서는 관용 대신 엄격함을 내세우지만 막상 자신들모두에 대하여는 관용을 들이대는 것이 현실이다.

  우리는 사고의 전환을 해야 한다. 강대국의 논리에 의해 만들어진 주장 식민지지배는 합법이라는 것에서 벗어나 그들을 심판대에 세우는 것이 일본의 식민지지배를 단죄할 가장 좋은 그리고 유일무이한 근거라는 점을 깨달아야 한다. 일본만 나쁜 것이 아닌데 왜 우리만 비판하느냐는 논리에서 벗어나 식민지 지배를 한 모든 나라가 반성하고 사죄하는세계를 만들어야 한다.

  우리는 독일의 위선을 고발함으로써 일본의 뻔뻔스러움을 밝혀 낼 수 있다. 더 이상 독일의 날조된 선행은 서양열강이 범한 역사의 과오를 합리화시키는 수단이 되어서는 안 된다. 아울러 일본의 죄악을 합리화하는데 쓰여져도 안 될 것이다. 우리는 약소민족들이 생존을 위한 몸부림을 할 때 이를 지지해야 한다. 테러에 대한 맹목적인 비난 대신 그러한 테러가 일어난 근본적인 원인을 제공했고 지금도 그렇게 하고 있는 열강의 죄악을 함께 규탄해야 할 것이다. 서로가 서로의 죄를 감싸주는 나쁜 연대에 대항하여 그들의 죄를 정죄하는 좋은 연대를 이루어야 한다.

  일본에 대한 똘레랑스는 훗날을 위해 보관해 두도록 하자. 세계의 모든 범죄국가들이 하나처럼 반성과 사죄를 하여 무엇이 정의이고 나아갈 길인 가를 깨닫게 되어 인류가 공영의 미래를 창조하기 위해 발걸음을 하나로 하게 될 때까지. 전망은 밝다. 하지만 길은 험하다고 한 마오쩌퉁의 말처럼 우리 앞에 놓여진 고난을 극복하여 갈 때 그날은 반드시 찾아올 것이다.

  나는 나의 과오를 고백한다. 힘있는 자들의 죄악을 힘을 통해 극복하고자 해야 한다고 주장한 것을. 힘에 의해 지배되는 세상을 인정하고 함께 그 길을 가야 한다고 주장한 것을. 어쩌면 우리 그것이 모두의 슬픈 자화상인지도 모르는 우리의 모습을 손바닥으로 발바닥으로 지워버릴 때까지 나는 손을 모아 참회의 길을 걸어야 할 것 같다. .

 

"はドイツの偽善告発する

 

"エミゾラ告発する

   私告発したたちにする,らにりもしないし,ただ一度会ったこともなく,らにしてみや憎悪いているわけにもありません.らは社会悪標本であるだけですそうして行為,真実正義爆発めるための革命的手段であるだけです

  私はあんなにきな苦痛経験した人類,いまや幸福追求権利人類において,ただつの熱情,すなわち真実する情熱っているだけですえる抗議びであるだけですどうか重罪裁判所んで青空調査してください!

http://blog.naver.com/PostView.nhn?blogId=hansol4755&logNo=221560419688에서

 

1.韓国右翼たちはなぜ日本植民地支配合理化させてくれるのか?

植民地支配不法ですか。"

植民支配不法だというはありません。"

それなのに,なぜ日本植民地支配不法だとうのですか? にならないでしょう?

 "もちろんです"

  まるで日本右翼たちがのようだが,くことに韓国右翼たちの"いったいあなたたちはどの国民なのか"きたい気持ちになる会話ではないか. いくら左派政府いからといって,自国植民地支配した事実をここまで合理化させるとは,理解しがたい

しかし,無条件非難すべきことではない.らがえるのはいわゆる"現実政治"植民地支配不法ではないと判断する国際社会,植民地支配不法だとんでもにもたないから,そのような主張はしないのがより現実的えだとじるからの会話だろうらとしては非常合理的認識であり,客観的てもある程度説得力のある主張だとえる

  現在,国際社会植民地支配戦争する二重えをっている戦争においてはしく責任っているもちろん合法化された戦争もある代表的なものが1990-91'湾岸戦争'アダム·フセインのクウェート侵攻国際社会猛非難,これを制裁するための湾岸戦争,両大国合意国際社会協力円満(?)進行され,その目的たした

  しかし国際社会2次世界大戦いわゆる不法(?)だと判断された戦争について徹底的断罪してきたもちろんこのような断罪たして正当客観的なものなのかは簡単にはえないそれは 勝者による敗者審判である側面があるからだ国内とはなって国際社会では審判せる組織事実上ないしあってもその公正さはかなりわしいそのほどんどが強国利害されているのだ

 米国はベトナム戦争参加して戦争主導したが,その責任われたことはなかった枯葉剤-ジャングルのかし,戦闘しやすい環境薬品このため,兵士たちも疾病しむなどの被害っているのだが,これはまるで1次世界大戦でドイツがガスを使用したのと戦争犯罪なのにもちろん国内外世論非難びているが,ジョンソン大統領をはじめとする米国参戦責任者"戦犯"として処罰されることはなかった一方,ユーゴの大統領ミロセビッチは"戦犯"として逮捕され,監獄死亡する運命えた代表的戦犯処罰,うまでもなくドイツと日本戦犯するものだ

  しかし,植民地支配そのもので処罰された事例えられていない1次世界大戦後民族自決主義米大統領ウィルソンによって主張されたが結局敗戦国植民地再分配することで決着をつけオッジョッダ2次世界大戦後にも植民地支配終息させたみはなくただ敗戦国日本植民地一種処罰形式解放されただけだ英国とフランスを重視した植民地支配国戦後自分たちの支配ごうとしたが,いったん植民地国家抵抗失敗,結局植民地支配体制事実上終息した

  植民地支配して国際社会事実上,免罪符えているのが現実上記対話はそうした反映したものとえるのみならず,旧植民地支配国植民地支配する一切賠償謝罪もしなかったし,もそうであるただし特定事件する相手国問題提起により多少賠償われた程度であるそのようなからると,日本韓国して請求権協定により賠償ではないものの,金銭的責任ったことは,例外的だとえる日本自分たちの責任わったと主張する根拠はここにあることを々はよくっている

  日本自分達無罪えるのがまさにこれだインドたちはイギリスに植民地にされたことを栄光だといなさいといったサッチャー元英首相妄言,日本閣僚政治家妄言ほど非難されなかったしかし,自分たちはそのような妄言べた々にして,最小限措置をとってきたのが事実慰安婦合意支払われた10億円自分たちとしては最善くしたのだ現在国際社会秩序えれば,らが無実であることも一理あるとえる

  もちろん韓国右翼がただこのような理由だけで日本合理化させているとじるないだろうらはこれはからってきたチャンスだという左派政権さえせれば,どんなことでもするいであるらにとって,日本経済制裁千軍万馬のようなものではなかろうか一種援軍えようしたがって,国際秩序国際法々することは,自分たちの"売国行為"する合理化にすぎないもちろんがそううことはできないが,らは"自分らずによって売国行為をしていると

2.ドイツらは回心した使徒パウロか?

  ドイツは々な,日本してえられない日本はドイツに近代学問ドイツ憲法明治憲法のモデルを2次世界大戦では同盟国でもあり前後には敗戦国として戦犯裁判占領戦後改革経験した立場にいた同時戦後敗戦みを克服"ライン奇跡"歴史類例のない当時)'高度成長,世界注目びたじだ

  しかし,ドイツと日本する今日評価対照的経済面からみてもドイツが国際社会非難びたことはほとんどないが,日本"エコノミックアニマル""日本株式会社"など々な非難直面しなければならなかった同時にドイツは戦争する責任たそうと努力,今日ヨーロッパの実質的なリーダーとしての地位獲得したが,日本はいまだにアジア国家信頼られないほど,らのちにする誠意ある態度していないと評価されている。'回心したドイツ''回心していない日本わなければならない

  それならドイツは本当回心したものとえるだろうかキリスト聖書には"パウロ"という人物回心されている. はキリスト教徒圧迫するだったが,ダメセックいまのダマスカス途中イエスのってキリスト教徒回心,キリスト歴史画期的転換させた人物評価されているドイツも二度大戦こした"戦犯"姿自分ちを反省,これにする責任誠実遂行してヨーロッパの繁栄寄与する善良姿せた回心者なされている"コペルニクス"転換える

  しかし,ドイツの回心部分的なものだったらは1次世界大戦以前保有していた植民地する謝罪賠償をしなかったもちろんドイツの植民地支配歴史非常かったし,したがって植民地する罪悪もさほどきくなかったという弁明をするかもしれないが,結果的には植民地問題しては態度ってきた厳密えば,ドイツの回心西洋列強とユダヤられたものとえる

  それは敗戦国として国家存亡岐路たされたやむをない選択だったことはらかだ1次大戦敗北苛酷報復けたドイツとしてははいつくばって戦勝国寛容うしかなかったのだもちろんそれがらの思想理念根付いて,真実におびのつようになったとってもじだこれは非常賢明態度だったことが今日如実証明されている.

  ドイツの回心,あくまでも戦争とそれに責任られたものであり,また戦略的選択であったというである植民地支配びついている日本との単純比較,厳密えば公正でないとえる日本周辺国はしばらく弱小国だったため,日本としてはドイツのように戦略的選択をする動機っていなかったにもかかわらず,東南アジアやアジア諸国する日本態度最悪だとは評価できないたとえ謝罪わなかったとしても,金銭的責任って形式的ではあるものの一応謝罪をしたことは事実だからだ

  ドイツにする評価には西洋列強二重的基準きい貢献(?)をしたわけだ一種共犯者同盟による操作された評価える"わたしたちにやったことはせないが,にしたことは関係ない"というのがこの共犯者同盟主張今日までらが世界主導権っているのだから,まるで国際標準のようにじており,たちのように植民地支配けたすらそれを金科玉条のようにえるか,最小限めるのが現実日本には赤信号でもみんなでわたればくないということわざがあるが,これは日本だけのではないようだ

3.とは結局がつくるものである

  第2次大戦後戦犯戦争犯罪処罰した根拠? 1次世界大戦後戦犯戦争犯罪者たちが処罰されたことはないドイツの皇帝ヴィルヘルム2国内反乱亡命をしただけでありオーストリアの皇帝カール1退位する2次世界大戦きた戦犯戦争犯罪処罰する国際法存在していないのでらにする処罰事後られたによってなされたわけだこれは一般的されない遡及立法というべきこと

  日本戦犯裁判唯一無罪判決したインド人判事がいる,"戦犯裁判勝戦国による復讐ぎないとして無罪判決したが,おそらく遡及立法という考慮したようだ戦争過程,そして戦争遂行過程犯罪的行為をしたのは日本だけでなく,勝戦国にも一定責任があるにもかかわらず,これにしては責任わなかったという,これはそれなりの妥当主張えるけんかには一方的責任はめったにないのが常識じゃないかということであるこれはらく植民地支配という問題不可分的主張だろうしかし,主張れられなかった結局,かが責任らなければならないとすれば,それは敗者でなければならないことになるのだ

  ドイツと日本する戦犯裁判,西洋列強近代歴史のすべてのする一種免罪符になったわけだらは罪人から正義使徒けた. 近代史のすべての罪悪,ドイツと日本,植民地支配する責任れられた今日まで殖民支配不法ではないという主張大義名分とアリバイは,こうしてられた

  しかし,たちはらの戦犯裁判論理逆利用して,らの罪悪法廷てることができるだろう戦犯裁判根拠人類する罪悪する審判法的原則より重要だということではないかそうなれば,戦争犯罪よりもきな植民地支配しても,いくらでもたちは遡及立法ることができる

  戦争相互作用だが,植民地支配一方的加害ユダヤ600万人殺害したのとわらない厳然たる反人類的行為なのだユダヤをガスれてしたのは反人類的犯罪だと判決しながら,つの民族丸呑,数十年以上虐待搾取しなおころしたことは反人類的犯罪ではないとうならいったい反人類的犯罪判断基準はなんだろうかしたことと数十年間監禁,虐待したことが本質的なるのではないだろう

  国際法,それは神様からかったではない人間った人為的装置ぎない人類歴史から法律れないほどわった絶対的だという,一夜わなければならないというわった歴史,れないほどそのような革命大部分不法われたが,後日,それは合法化された"てば官軍"という日本はこうした普遍的。 (日本して特殊ではないという証拠でもある革命ではないとしても,社会変化わせてえず変化,修正される2次大戦戦犯裁判反人類犯罪する時効のない処罰もこのような根拠によって可能だったのだ

  植民地支配不法化,いくらでも可能"国際社会強者によって支配される"という論理植民地支配合法化れる名分はどこにもないそれなのになぜたちらこのような途方もない主張,これを実現するために一助しようとするのか理解一種"洗脳された状態"としかることができない強者有利,法律主義にして不利なら現実主義うダブルスタンダードは,てられるべき旧時代遺物

4.人類未来のためがしなければならない課題

  キリスト聖書には,アブラハムという人物自分のロットを救出するシーンがある警察軍隊んで,それをげなかったんだ方法自分使うことだった. 300という私兵たちを動員してアブラハムはであるロットを救出わせて略奪されたもすべて奪返してやってくるこれはけっしてでもできる方法ではないだろう

  それから千年近くたったある,今度はレイプをしたある女性復讐話ある老人自分れてあるって一夜宿所,主人許可するところが,その,不良,そのにやって老人要求するもちろん,性的陵辱じてしさをるということだ部外者だからきにしてもいいというのがらのえだが,これは普遍的なものだった可能性結局彼たちは彼女夜通屈辱にし,になって老人こしたにはすでに彼女んでいた.

  その,これにする懲罰えられる老人彼女遺体をばらばらにしてイスラエルの11部族ーイスラエルは当時12部族連合っていたーにってしさをえるすると11部族はこの事件こしたベンニャミン・部族責任追及するがベンニャミン・部族はこれを拒否してかえって戦争宣言するこれに11部族とベンニャミン部族との内戦きたが結果部族はほとんど絶滅寸前までったすると"このままたち同族つがぼす"という危機意識じてそこで懲罰まるようになった

  このつのいはだろうか前者らの救援したが,後者他人けを,相手らしめたということだこれは道徳秩序がある程度確立したことを前提とする人類進歩意味するこれを裏付けるのがイスラエル民族のエジプト脱出過程からけたという律法それには殺人者強姦者する死刑明示されているイスラエル部族はその律法遵守したのだアブラハム時代にはそうした律法がなかったため,自己救済策だけが唯一解決策だったのだが

  イエスがれた時代ければこのような律法,確固たるものとして社会支配していたイエスはある女性危機から姦淫罪死刑ける女性のためにイエスが"あなたたちのなかでのない最初げろ"げると,彼女そうとしたれはらばったという記録があるこの事実かどうかはとして,せば応分処罰けるのが当然視されたことを意味するもはや自己救済策,重要解決手段ではないイエスはこうした傾向をより確実にするために,"しなさい"とした無分別復讐私的処刑ぐためのえではないだろうかイエスが反対した、"には目歯いう復讐許可法さえもきすぎた復讐法律的制限であったという分析もある

  人類はこのように秩序じてする処罰予防いできた弱者はもちろんだが,強者でさえ秩序なしにきていくのはして安全でないことにづいたからだ社会安全がなく,権力安定もないことをった為政者判断作用したのだろう今日法治社会,こうしてられた人類遺産である柳時敏リュシミン(韓国元政治家政治評論家"法治とは,れという意味ではなく-そういう意味もあるが-によってめるという意味である"といったのは,によりめられる,々が安心してきていけることを意味する

  国際社会もそうかわらないだろうアレクサンダーがペルシアを征服した,ジンギスカンが世界征服する,万国公法存在さえしなかった19世紀帝国主義時代万国公法存在したが基盤がなければ保護されなかったしかし,だからといって無用ではなかったくて韓国,数十年間ったことができたのは,万国公法のちからもあったのではないかとわれるいくらでも無条件征服するのはしくなったためであり,これをのバランスが裏付けたのだ

  第2次世界大戦後戦犯裁判人類行為処罰まさにそうしたれの延長でできただろうその,戦争強大国でも自由にできる行為ではなかった米国湾岸戦争,そしてアフガニスタンとイラクを侵攻する,らは自分たちの名分のためにものすごい努力けたえるようなイランに戦争できないのも名分がないためだろう

  このように人類強者による弱者支配搾取さない方向えず進歩ねてきたもはや国際社会,国内社会強者論理だけでくことはない"国際社会論理"主張する々にいたい19世紀帝国主義時代比較するそのいをることができるのだろうか?"ラと.もちろんそのははっきりしている2次世界大戦後70年以上ったがこれ以上大きな戦争こらなかったのはただ核兵器戦争抑止力のためだけではないだろう巧妙化した"新帝国主義"新植民地主義存在しても,進歩んでいることは厳然たる事実

  我々はこうした進歩完成させるべきという課題まなければならないだろう. 自由民主主義じてのない々を搾取する行為容認されてはならず,国際秩序確立じて強大国横暴がこれ以上合理化されないようにしなければならない不可能だって? 韓国がこれまでんできたえてみると,えはすでにているたちはこれまで数多くの苦難,今日ったそれが未来進歩する自身裏付けるだろうそうすれば,日本かましさは根拠うことになるだろう

  ",しい世界がるねずくでさえる時代,道義がかなう時代がやってくるのだなこの数千年間磨げながらててきた人道的精神,もはやしい文明るさを人類歴史らしすようになったね近付いてきて,すべての生命らせるねりついたたい吹雪まった一時代,やわらかいかい日差しに元気しい時代るのね

[ネイバー知識百科]31独立宣言書(時事常識事前pmg知識エンジンの研究所)

5.日本える

  アルベール·カミュはこうった共和国フランスは寛容てられてはいない今日犯罪者すことは,明日犯罪者勇気えることであるフランスの国家であるラ·マルセイエズには"らのらそう"という歌詞があるフランスは百年にわたる闘争共和国完成させたフランスのトレランス(寛容)はそうした過程結果であるため,さらにいたのだでも規則めてらなければがすまないドイツとは対照的観念ではない経験んだ遺産,それがまさにトレランスなのだ

  私日本して最初からトレランスの姿勢するのが間違ってた日本はそれを準備ができていないトレランスとは徹底した自己反省謝罪前提になるためだ"間違っていない"主張する寛容意味があるのか?からっている寛容宝石になる

  キリスト聖書ではイエスは"娼婦税金取りが天国"宣言する場面てくる娼婦税金取はその時代代表的罪人だった性的金銭的,人間一般的象徴することかもしれないそんならが天国理由だろうかまさにりとしさであるこれにべて当時宗教指導者たちにはそれがなかったため,される資格がないのだもちろん前提人間はみな罪人であることだったこれはキリスト教理であり当時のユダヤもそれに同意していた金持ちでも,ザカイヤはされても,富豪官員されなかったのもやはりそのいはりとしさだった

  寛容よりしさが必要なのは日本だけではないまさに植民地支配をしたすべてのにもじだらは過去ちを反省するどころか,これを合理化させ,さらには自分たちの栄光歴史だと自負するかましいさをさずにいるのカルテルが弱者"普遍的価値"をでっち,国際社会支配しているのだカミュの祖国フランスも例外ではないだろう国内では"寛容"わりに"厳格"げるが,いざ自分たちの国全体しては"寛容"きつけるのが現実

  我々は思考転換をしなければならない.強大国論理によってつくられた主張"植民地支配合法"ということからしてらを審判台てることが日本植民地支配断罪する,そして唯一無二方法というらなければならない"日本だけがいことではないのに,なぜたちだけを批判するのか"という論理からして"植民地支配したすべての反省謝罪する"世界った

  我々はドイツの偽善告発することで,日本かましさをらかにすることができるこれ以上ドイツの捏造された善行,西洋列強した歴史過誤合理化させる手段になってはならない同時にこれは日本罪悪合理化するために使われてもならないだろう々は弱小民族生存のための身悶えをする,これを支持しなければならないテロにする盲目的非難わりに,そうしたテロがきた根本的原因提供,もそうしている列強罪悪をともに糾弾しなければならないいに"連帯"対抗して,らの"連帯"たさなければならない

  日本するトレランスは今後保管しておくことにしよう世界のすべての犯罪国家一様反省謝罪をし,正義むべきであるかをることになり,人類共栄未来創造するためにみをひとつにしてしまうまで"前途るいしかししい"べた毛沢通言葉のように,らのかれた苦難克服していく,そのずやってくるだろう

  私ちを告白するたちの罪悪じてえようとすべきだ"主張したことをによって支配される,一緒にそのむべきだ"主張したことをひょっとすると,それがみんなのしい自画像なのかもしれないたちの姿のひらでまでしてしまうまで,わせて懺悔かなければならないだろう.

 

'I accuse Germany of hypocrisy.’

 

'Emiljola, I'm accusing.’

  As far as I'm concerned, I don't know them, I've never met them, and I don't harbor resentment or hatred toward them. They're just examples of social evil to me. And my coming act is just a revolutionary tool to speed up the explosion of truth and justice.

  I have only one passion, the passion for the light of truth, in the name of humanity that has suffered so much, and indeed, the right to pursue happiness. My burning protest is just a cry of my soul. Please summon me to the felony court and investigate under the blue sky!

http://blog.naver.com/PostView.nhn?blogId=hansol4755&logNo=221560419688

 

1. Why do Korean rightists rationalize Japan's colonial rule?

"Is it illegal to control a colony?"

"There's no saying that the rule of colonialism is illegal."

"But why is Japan's colonial rule illegal? Doesn't that make any sense?"

"Yes, sir."

  It seems to be the story of Japan's right-wingers, but surprisingly, it is the story of Korea's right-wingers. Isn't this a heart-to-heart talk you want to ask, 'What country are you people of?' No matter how much the left-wing government dislikes it, it is hard to understand how much it rationalizes the fact that it has colonized its own country.

  However, it is not something to blame unconditionally. What they think is what they call 'realpolitics.' The conversation may have come as the government believes that it is a more realistic idea not to make such an argument since it is useless to call for colonial rule in the international community, which believes that it is not illegal. It is a very rational perception in their own way and, objectively, a somewhat persuasive argument.

  The international community now has dual ideas about colonial rule and war. The war is held strictly accountable to the 'war' country. Of course, there is also a legalized war. The representative one is the 'Gulf War' of 1990-91. The international community lashed out at Adam Hussein's invasion of Kuwait, and the Gulf War to sanction it was waged amicably and with the cooperation of the two major U.S. states and the international community.

  However, the international community has been thoroughly punishing World War II and other wars deemed illegal. Of course, it is difficult to say easily whether such a crime is just and objective. That's because there's a side to being a one-way judge of losers by winners. Even though there are virtually no organizations that will objectively judge the case unlike in Korea, there are many doubts about it. It is something that is swayed by the interests of most of the great powers of such judging.

  The United States took part in the Vietnam War and led the war, but it has never been blamed. A defoliant-a drug that dries the leaves of the jungle to create a combat-friendly environment. It is a war crime similar to Germany's use of poison gas that caused soldiers to suffer from diseases and other damage. Of course, President Johnson and other U.S. war veterans were not punished as "war

criminals," although they were criticized by the public at home and abroad. Hugo's president Milosevic, on the other hand, was arrested for "war crimes" and died in prison. It is about Germany and Japan's war criminals, not to mention the most representative punishment for them.

  However, it is not known that the colonial rule itself was punished. Post-World War I nationalism was advocated by U.S. President Wilson but ended up redistributing the colonies of the defeated countries. There have been no attempts to end colonial support even after World War II, but the Japanese colony of the defeated country has only been liberated in a form of punishment. The colonial rulers, led by Britain and France, tried to continue their post-war rule, but were defeated by resistance from the colonial nations, which enjoyed some freedom due to the war, and the colonial system ended in effect.

  The reality is that the international community is in fact giving indulgence to the colonial rule. The above conversation is a reflection of view In addition, the old-fashioned civil-supporting countries have neither reparations nor apologies for the colonial rule, nor are they. However, the extent to which some compensation has been made by the other country's raising of the issue of a particular case. In this regard, Japan is exceptional in that it has financial responsibility, albeit not compensatory, for Korea. We are well aware that this is the rationale for Japan's claim that its responsibility is over.

  Thatcher, "honored to see you colonized the United Kingdom," were not as reprehensible as those of Japanese cabinet ministers or politicians. But it is true that they have at least done something about those who have made such absurd remarks. Japanese military sexual slavery to pay 10 billion yen, did enough for them. But why should they continue to be criticized? Considering the current international community and order, it makes sense for them to feel unfair.

  Of course, few would believe that Korea's right-wingers are rationalizing Japan just for this reason. They say, "I want to cry, but I beat you." For them, Japan's economic sanctions are akin to a military dictatorship, which is poised to do anything if left-wing regimes are destroyed. It's a kind of enemy. Thus, international order or the call of international law could be nothing more than a rationalization of their "trafficking acts." Of course not everyone is, but I think they are acting out of "unprecedented intent."

2. Germany, are they a sympathetic apostle, too?

  Germany, in many ways, is a country that cannot be thought of with Japan. Japan learned modern history from Germany, found the model of the Meiji Constitution in the German Constitution, was an ally during World War II, and was in a position of comrades in the post-war era who experienced war crimes trials, occupation and reform. In addition, it has gained the world's attention by overcoming the pain of defeat in the postwar era and achieving the "Miracle on the Rhine" and unprecedented "high-altitude growth."

  However, today's assessment of Germany and Japan is quite contrasting. on the economic front, Germany has rarely been criticized by the international community, but Japan has had to face a variety of criticisms, including "Iconomic Animal" and "Japanese Stock Company." In addition, while Germany has achieved its status as the de facto leader of Europe today by trying to fulfill its responsibility for the war, Japan has yet to show a sincere attitude toward its mistakes to the extent that it is not trusted by East Asian countries. It would have to be called "Germany" and "Japan that was not repentant."

  Then, can Germany be truly repentant? The Christian Bible contains the penitence of the character Paul. He was a persecuting Christian, but he met Jesus' fantasies on his way to Tamezek, and was seen as a person who made a great change in Christian history by repentance. Germany is also considered a good-looking repentant who reflects on its mistakes and faithfully carries out its responsibilities in the "war crimes" that led to two major wars, contributing to Europe's prosperity. It's a Copernicus change.

  But Germany's repentance was in fact partial. They did not apologize or compensate the colonies they had before World War I. Of course, the history of German colonial rule was very short and therefore the sins of their colonies were not so great, but as a result, they have taken the same attitude as any other country on the issue. Strictly speaking, Germany's repentance is limited to Western powers and Jews.

  It is evident that it was an inevitable choice taken at the crossroads of national survival as a defeated country. Germany, which had already suffered severe retaliation in the defeat of World War I, fell flat and had to hope for the generosity of the victorious country. Of course, the same goes for the fact that it has become a true apologetic mind, entrenched in their ideas and ideologies. It is evident today that this was a very wise attitude.

  Germany's repentance was far and away limited to the war and its accompanying responsibilities and was also a strategic choice. The mechanical comparison with Japan, combined with its colonial rule, is not strictly fair. Moreover, Japan's neighbors have been weak for some time, and Japan has no incentive to make strategic choices like Germany. Nevertheless, Japan's attitude toward Southeast Asian and East Asian countries cannot be assessed as being at its worst. Even if it was not accompanied by an apology, it is true that he took financial responsibility and made a formal apology.

  Behind the high-profile assessment of Germany, the double standards of Western powers have contributed a great deal. It is a kind of fabricated assessment by an alliance of accomplices. "What you did to us is unforgivable, but what you did to us is irrelevant," argues the alliance of accomplices and allies. To this day, they are still at the helm of the world, and it is true that even the countries that were colonized like us consider it to be a gold-fake or at least acknowledge it. The Japanese proverb says, "Even if it's a red light, I'm not afraid if everyone crosses," but it's not just Japan's story.

3. The law is what people make after all.

  What are the grounds for punishing war criminals or war crimes after World War II? No war criminals, war criminals or war criminals have been punished since World War I. Wilhelm II, the emperor of Germany, has only sought asylum in a domestic revolt, and Charles I, the Austrian emperor, is also voluntarily abdicated. Since there was no international law to punish war criminals or war crimes even when World War II broke out, the punishment for them was made by a post-mortem law. This is a generally unacceptable 'substitution law'.

  There is an Indian judge who is the only one who has found him not guilty in Japan's war crimes trial. He said the war crimes trial was nothing more than revenge by the victors, probably considering the fact that it was retroactive legislation. Japan is not alone in committing criminal acts in the course of war and in the course of the execution of the war, but it is a valid claim in that it has not held any responsibility at all. Wouldn't it be rare for a fight to happen as a one-sided error? This is probably an inseparable argument from the question of colonial support. But his argument was not accepted. Because in the end, if someone has to take responsibility, it has to be a loser.

  The war crimes trials against Germany and Japan have become a kind of indulgence for all the crimes committed by the Western powers in modern history. They changed from sinners to just apostles. All the sins of modern history have been lost by Germany and Japan, and thus the responsibility for colonial rule has been forgotten. This is how the cause and alibi of the claim that colonialism is not illegal to this day.

  However, we will be able to take advantage of the logic of their war crimes trial to bring their crimes to justice. Isn't the basis of the war crimes trial more important than the legal principle to judge crimes against humanity? Then we can make retroactive legislation as much as possible for colonial rule, which is greater than war crimes.

  War is an interaction, but colonial rule is a one-sided act. It is a stark anti-humanitarian act that is no different from the murder of 6 million Jews. It is a crime to put Jews in a gas chamber and kill them, but it is not a crime to abuse and exploit a nation for more than a few decades, even if it is a crime, what is an anti-human crime? The killing of a person immediately and the incarceration, abuse and abuse of decades may not be fundamentally different.

  International law? That is not God's law. It's nothing more than a man-made artifact. In human history, the law has changed countless times. There is a myriad of history in which the law that states that a king is absolute has been changed into law that a king must obey the law in one morning. Such a revolution was largely illegal, but later it was legalized. The Japanese proverb, "If you win, then you will lose." is universal in this regard.(Japan is also proof that it is never a special country) The law, if not a revolution, is constantly changed and corrected in line with changes in society. The untimely punishment of crimes against humanity in World War II was also possible on this basis.

  Illegalization of colonial rule is therefore as much possible. There is no reason to accept the legalization of colonial rule with the logic that "the international community is dominated by the strong." But it is hard to understand why we ourselves are trying to accept these ridiculous claims and help realize them. It can only be seen as a sort of 'brain state'. In favor of strongmen, double standards of realism should be abandoned if the law is disadvantageous.

4. Challenges for the Future of Humanity

  In the Christian Bible, a man named Abraham rescues his nephew, Lot. He didn't call in the police or the army to do it. The way he chose to use his own power. With 300 men, Abraham rescued Lot, his nephew, and brought back all the stolen goods. It wouldn't be a way for anyone to do it.

  one day, nearly a thousand years later, the story of a woman who was raped comes out. An old man came into a village with his concubine and found a night's lodging, and the owner permits. But that night the villains came to the house and demanded the concubine of the old man. Of course, they are trying to gain pleasure through sexual humiliation. It is their idea that they are outsiders and can do as they please, which is likely universal. Eventually they vilified her all night and by the morning the old man woke her up, she was already dead.

  Then there is a punishment for this. The old man dismembered her body and sent it to the Eleventh tribe of Israel to complain of injustice. Then the 11 tribes question the responsibility of the Benjamin tribe that caused the incident, but the Benjamines reject it and declare war. This led to civil war between the 11 tribes and the Benjamines, and as a result, the Benjamites were almost on the verge of extinction. Then, a sense of crisis arose that "our own people were destroyed" and the punishment stopped.

  What is the difference between these two anecdotes? The former was saved by its own power, but the latter was punished with the help of others. This is subject to some degree of established morality and order. It signifies the progress of mankind. This is the law that the Israelites received from God during their escape from Egypt. It specifies the death penalty for the murderer and the rapist. The tribes of Israel obeyed the law. Self-rescue measures were the only solution in Abraham's time because there was no such law.

  By the time Jesus appeared, these laws were firmly in control of society. Jesus saves a woman from the brink of death. For a woman who will be stoned for adultery, there is a record of the group trying to kill her when they say, "The innocent among you, throw the stone first." Whether it is true or not means that if you commit a crime, it is taken for granted to be punished accordingly. Self-rescue measures are no longer an important solution. Jesus said, "Love your enemies" to make this trend clearer. Isn't it a lesson to prevent reckless revenge or private execution? historical evidence

Some analysts say the multiple licensing law, which Jesus criticized, was also aimed at regulating excessive revenge. Wouldn't it be likely that he and his clan would only blind their opponents if they had become blinded?

  Human beings have thus struggled to punish and prevent evil through law and order. This is because even the strong realize that it is never safe to live in law and order, not only for the weak. Those who did not know that there was no stability in power without the safety of society might have played a role. Today's society of rule of law is the legacy of mankind that was created in this way. Rhyu Si-min's remark, "It doesn't mean that the rule of law should be observed but that means rule according to law means that everyone can live in peace when governed by law."

  The international community is not different. When Alexander conquered Persia, when Genghis Khan conquered the world, there was no universal law. During the imperial era of the 19th century, the Universal Method existed, but without a foundation of power, it was difficult to be protected. But that wasn't useless. It is hard to ignore the virtue of the universal law that a weak and weak nation has been able to endure for decades. It is because even the weakest countries have become uncomfortable to conquer unconditionally, which is backed by the balance of power.

  Punishment of anti-humanitarian activities in the post-World War II war crimes trial would have been possible in the very extension of that trend. After that, the war was not a free act by a powerful nation. When the United States fought the Gulf War and invaded Afghanistan and Iraq, they had to make great efforts to support their cause. It may be because there is no justification for Iran, which has a thorn in its eye, not being able to wage war.

  As such, mankind has steadily progressed in a way that does not allow the domination and exploitation of the weak by the strong. Neither the international community nor the domestic community are driven by the strongman's logic anymore. I would like to ask those who argue that the international community works with the logic of power. Can you see the difference between the 19th century imperial era and the present?" Of course, of course, the difference is obvious. More than 70 years have passed since World War II, but no more big wars have occurred, not just because of the deterrence of nuclear weapons. It is a stark fact that the world is on a path of progress, even if the sophisticated "new imperialism" and neo-colonialism exist.

  We will have to carry out the task of completing this path of progress. The act of exploiting the powerless through liberal democracy should not be tolerated and the tyranny of the great powers should no longer be rationalized through the establishment of international order. Impossible? The answer is already there, considering the path we have taken so far. We have come to this day after overcoming many hardships so far. That will support ourselves in future progress.

Japan's impudence, if any, will lose its ground.

  "Oh, I see a new world unfolding before my eyes. The days of oppression go by force, and the days of morality come. The humanitarian spirit that has been cultivated for thousands of years is now beginning to shine a bright light on human history. The new spring is coming all over the world, bringing all life back to life. The days of frozen ice and cold snowstorms are passing, and a new era of soft winds and warm sunshine is coming.

Announcement of Independence March 1 (Pmg Institute of Knowledge Engine)

5. Think of Japan again.

  Albert Camus said. The Republic of France was not built for official use. To forgive today's criminals is to encourage tomorrow's criminals. In the French nation of La Marseilles, there is the lyrics: "Let's wet our fields with their blood." France completed the republic through a century of bloodstruggle. France's tolerance [tolerance] is a result of such a process, which is all the more brilliant. It is in contrast to Germany, where everything must be decided by the rules. That is the legacy of experience, not ideology.

  I was wrong about Japan in the first place with the attitude of léré. Japan is not prepared to accept it. Dolores is based on self-reflection and apology. What does tolerance mean for someone who claims to have done nothing wrong? For those who truly realize their sins and repent, clemency is a shining jewel.

  In the Christian Bible, Jesus is shown declaring, "The whore and Se-ri go to heaven first." The prostitute and Se-ri (a tax collector) were typical sinners in those days. Sexual and monetary sin may symbolize the most common sin of man. Why are they the first to go to heaven? It is enlightenment and repentance. Religion leaders of the time, in contrast, do not deserve to be forgiven for not having it. Even though he was rich, he was forgiven and the rich official was not forgiven. The difference was one realization and one repentance.

  Japan is not the only country that needs more rigor than tolerance. The same is true of all the countries that had colonized. They are not concealing the impudence of rationalizing past wrongdoings, let alone laying them down, and even boasting that they are their glorious history. The cartel of evil is dominating the international community, beating the weak, fabricating "universal values." Camus' homeland of France will not be an exception. In Korea, they insist on strictness instead of tolerance, but in reality, they are putting tolerance on all of them.

  We must make a turnaround in thinking. It must realize that it is the best and only basis to punish Japan for its colonial support, breaking away from the argument made by the logic of the great powers that "colonial support is legal" and putting them on the bench." We need to break away from the logic of "Japan is not the only bad thing, but why only criticize us?" and create a world in which "all countries that have ruled the colony reflect and apologize."

  We can uncover Japan's impudence by accusing Germany of hypocrisy. Germany's fabricated good deeds should no longer be a means of rationalizing the mistakes of history committed by the Western powers. Nor should it be used to justify Japan's crimes. We must support the weak when they struggle for survival. Instead of blindly criticizing terrorism, we should also condemn the sin of the powers that provided the fundamental cause of such terrorism and are still doing so. They should form a "good solidarity" to atone for their sins against the "bad solidarity" in which each other covers each other's sins.

  Let's keep the tolrelance to Japan for the future. Until all the criminal states of the world, as one, have reflected and apologized, come to realize what is right and what is the way forward, and mankind has taken steps to create a future for the common good. "The prospects are bright. But the road is rough," Han said, adding that the day will surely come when we overcome the hardships laid before us.

  I confess my mistake. To claim that we must overcome the sins of the powerful by force. Acknowledging the world dominated by power and insisting that we go that way together. Maybe we should put our hands together and walk the path of penitence until we rub our feet off with our palms, which might be a sad self-portrait of everyone. .